Väldigt förbannad just nu!

 
 
Rubriken är bara förnamnet!
 
Om jag skulle skriva om allt vad läkaren sa och förklara 
så skulle detta inlägg kunnas göras till en bok.
 
Men lite snabbt, så skiter läkaren i allt vad sjukgymnasten har sagt!
Samt att han skyller på att jag inte kom till sjukgymnasten och därför kan han
inte hjälpa mig med min sjukskrivning. 
Men han tänker inte på att jag var på vårdcentralen 2 gånger 
och inte en ända läkare hade tid med mig.
Samt att jag satt en hel dag och väntade på hans samtal, 
som jag även hade en bokad telefontid på, och han inte ringde mig.
Samt att jag hörde av mig ännu en gång, och inte en läkare hade tid med mig.
Utan jag fick besökstiden idag.
 
Så att jag inte brytt mig är ren bullshit!
 
Den är ju han som har gjort fel som inte ringde, 
det är inte mitt fel att läkarna inte haft tid med mig de 2 gångerna innan när jag har varit där.
 
Och självklart så är min sjukgymnast på semester nu i en månad,
så jag kan inte få hjälp av henne heller.
 
Min sjukskrivning gick ut den 20:e, 
Jag var på vårdcentralen den 17:e, men då var läkaren sjuk, men min sjukgymnast skulle
lämna ett meddelande och berätta att jag skulle dit den 21:e igen.
När jag väl var där den 21:e så hade inte en ända läkare på vårdcentralen tid åt mig.
Så jag fick en telefontid kl 13,20 den 23:e samt att jag skulle tillbaka till sjukgymasten den 24:e.
 
Som jag har skrivit här tidigare så missade jag min tid den 24:e då jag trodde att det var den 25:e.
Men den 25:e så skulle jag ju på BVC till Malung, visste som sagt att det var något den dagen.
 
Men läkaren ringde mig ju aldrig den 23:e, utan han ringde mig den 24:e kl 18,09.
Hemligt nummer vid den tiden, samt dagen efteråt, kan man aldrig tro att det är en läkare som ringer.
Och speciellt inte då vårdcentralen stänger kl 16,00.
 
Men tydligen så är det mitt fel då jag missade min tid hos sjukgymnasten och inte sen svarade den kvällen.
Hur ska jag veta för det första att det är han som ringer mig?
Det är liksom ca 29h efter utsatt tid han skulle ha ringt?
Sen så är det så att jag har inte mottagning inne i huset där jag bor, utan måste stå ute på gården.
Härligt att stå ute en hel dag fall om han kanske kommer att ringa?
Helt sjukt!
 
Men iallafall pga detta så kommer han att sjukskriva mig 50% från den 20:e.
Jag har varit hemma 100% pga samråd med min sjukgymnast och allt skulle ju fixas. 
Så då har jag alltså 50% ogiltig frånvaro på mitt jobb nu.
 
Sen så ska jag börja jobba 50% tills på söndag och sen ska jag vara igång igen.
 
1. Jag går på kryckor
2. Är väldigt smärtpåverkad
3. Kan inte belasta min fot
4. Går som en kratta!
 
Jag kan inte ens lyfta eller "springa" efter min 4 åriga son!
 
Så jag ska kasta kryckorna och äta inflammations dämpande tabletter så ska allt fixa sig!
Men att springa 8h i sträck som vi har på vårat arbete, med dementa, där det är lyft, böj och obekväma arbetställningar det ska jag klara av helt nu!
Utan raster eller något!
 
Inga problem det ska jag klara av nu!
Fan jag tar mig ju inte ens upp för trappen!
 
Läkaren skulle ringa till min chef, jag har mejlat henne och berättat allt.
Och sa det att ska jag jobba så måste jag ha andra arbetsuppgifter för det kommer inte att funka allt.
 
Så får se vad som händer nu då..
Och det läkaren sa till min sjukgymnast var att de ville skicka mig till ortopeden igen.
Så de skulle få kolla på foten ordentligt, men nej!
"Man kan inte vara hemma pga en vrickad fot" 
Min fot har inte varit vrickad!
Jag hade en fotledsfraktur med skadat ledband, men första gången jag träffade denna läkare
som alltså var dagen efter jag gjorde skadan, så sa han att det bara va en vrickad fot.
Men det stämde ju inte alls! Felbehandling delux!
Efter mycket tjat så jag äntligen kom till Mora på ortopeden, så såg de ju att jag hade en fraktur. 
Så redan där har de ju gjort fel!
(Men detta med att han sa vrickad fot idag när jag var där, jag svarade inte emot han där, utan det är nu som jag kommer på svaret)
 
Är grymt förbannad när dom först säger en sak och sen ändras allt helt!
 
och jag vet inte hur jag ska kunna gå vidare och vissa dom fakta, då min sjukgymnast inte ens är på plats!
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: