Hur det går med Handen?

Ska skriva det att det kan komma en känslig bild längre ner om någon är känslig.




Blev ju opererad här den 20:e, det gick väldigt fort och var inget jag direkt hade räknat med.
Och speciellt inte att det skulle gå så fort att få en tid från när de skickade remissen i Sälen till Mora 😊

Jag har opererat karpaltunnelsyndom.
Man bedövad med lokalbedövning och själva operationen tar ca 15 min.
Så den går fort!
Hur länge man blir sjukskriven och ej får belasta beror lite på vad du jobbar med och hur skadad nerven är.

Karpaltunnelsyndom är när fingrar/Handen domnar bort och det ibland även gör ont. Det gjorde det för mig, nätterna var värst!
Ont som bara den!

Men nu är jag iallafall opererad 😊



Stygnen ska tas efter 2 veckor, så till veckan så ska stygnen tas.
Innan det så ska jag inte belasta handen alls egentligen. 
Sen efter dessa 2 veckor till 5 veckan så ska jag träna handen, men inte belasta mer än ett mjölkpaket.


Såret ser fint ut, så jag hoppas att detta kommer att läka ihop bra och fort! 😊
Och att denna operation kommer att funka!
Har som sagt höger handen kvar att operera sen.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: