Kampen jag har haft i över 24 år!

Sedan jag var knappt 1 år så har jag kämpat...
 
Jag har kämpat dag som natt, vår som höst, sommar som vinter.
Jag har skrikit och gråtit av smärta!
Jag har gömt mig, jag har hållt mig undan. 
Jag har inte varit mig själv, jag har skämts för det jag har.
 
Jag har blivit mobbad, folk har sagt att jag är äcklig och motbjudande.
Jag har gråtit så många gånger!
Jag har varit hos hundra olika läkare, 100 olika behandlingar.
Allt för att slippa denna smärta som jag har levt nästan hela mitt liv med..
 
Nu kanske ni tror att jag är allvarligt sjuk
 
Men så är inte fallet, men denna "sjukdom" har varit nog jobbig och speciellt under min uppväxt.
 
Jag pratar om mina eksem!
 
Min torra hud, som jag har året om, mina sår, som har kliat, blött, varat haft stora infektioner i.
Mina sår som har gjort att jag har fått ätit mängder av mediciner, mängder av olika salvor och krämer.
Mina sår som har gjort att jag inte kan gå, mina sår som har gjort att jag inte kan röra armar eller ben.
Mina sår som har gjort att jag inte har kunnat sova på nätterna pga smärtan och kliandet.
Mina sår som har gjort att jag ej har kunnat varit utomhus.
Mina sår som gjorde att jag blev mobbad och kallad en massa saker.
Mina sår som har gjort att jag ej har kunnat haft kläder på mig.
 
Mina sår som jag har haft hela livet, mina sår som blir fler när jag mår dåligt.
Mina sår som kommer när jag minst vill ha dom.
 
Mina sår som har påverkat hela min barndom!
 
 
Det kanske inte ser mycket till, och ni som inte har eksem kan inte förstå hur jobbigt det verkligen är!
Jag har varit med om mycket i min barndom, och då man även har detta så har det varit riktigt jobbigt.
 
Det är inte så kul att gå i skolan och bli kallad äcklig, skorpan m.m. för att man är full i sår och är torr i huden.
Ens självkänsla blir inte bättre!
Och speciellt inte, när man inte kan direkt göra så mycket åt det. Mest bara förebygga mot det.
 
Men jag har klarat mig rätt så bra ändå, det värsta har varit och är, när jag har eksem i ansiktet.
För då ser alla mina sår och det tycker jag är riktigt jobbigt.
 
Jag har som sagt varit till en massa läkare, och  varit på hundra olika utredningar.
Det läkarna är inne på just nu är att mina eksem kommer pga att mina njurar inte rensar kroppen riktigt som de ska. Men om de är sanningen eller om det är något annat, det vet jag inte..
 
 
Mina bilder och mina texter, när det har varit som jobbigast nu när jag är vuxen.
När jag var mindre så var det mamma som hjälte mig en massa.
Nu är det jag själv som försöker att få livet att gå runt med detta.
 
Just nu....
 
Är jah i en period där jag är väldigt fin i min hudkostym,
jag är bara torr (och mer torr nu pga solen)
Jag har röda utslag, och lite små sår,
men inga sår sm varar, inga sår som är infekterade.
Så det är så himla skönt!
Det är en lättnad att känna att man inte behöver gå i långärmat,
det är en lättnad att man kan känna sig lite mer fri!
 
Men jag blir påmind om det hela tiden, då man ser alla mina ärr som pryder min kropp!
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: