Mamma kommer du ihåg....

Idag mitt i det blå, när jag och sonen håller på att städa undan lite i sovrummet.
Så säger han.....
 
Mamma kommer du ihåg...
 
När jag hör början av menningen, så knyter det sig ihop som en klump i magen.
Vad ska han säga? Vad är det min lilla kille har på hjärtat? Usch min orolighet blir stor.
Men jag låter han få fortsätta sin mening.
 
Mamma kommer du ihåg när du blev slagen?
 
Vad svarar man på det, det är väl klart som f*n att jag kommer ihåg,
det är verkligen något som jag aldrig kommer att glömma.
Men vad ska jag svara min lilla prins?
Jag får bara fram ett JA, så får jag se vad Helmer mer vill få fram.
 
Kommer du ihåg då Oskar slog dig, mamma?
 
Jag kände på mig att det var det här han ville få fram.
Klumpen i magen blir bara större, och jag känner hur jag blir påmind om allt jag
har varit med om. Och samtidigt allt som jag har utsatt min fina son för.
Allt han fick se, något som en kille på 2,5 år absolut inte ska göra.
 
Men det ända jag svarar Helmer är:
Ja Helmer, mamma kommer ihåg vad Oskar har gjort. Tänker du på det ofta hjärtat?
 
Vill jag ens veta detta svar, vad ska jag förvänta mig. Hela mitt huvud snurrar!
Vad kommer han att svara??
 
Ja, Oskar var dum mot dig! Man får inte slå min mamma!
 
Han är så klok min son, han vet att det som Oskar gjorde var fel.
Så jag svarar
 
Nej, det är sant Helmer, man får inte slåss, inga ska slåss!
 
Det går några sekuner så svarar Helmer.
 
Men mamma det bästa är att Oskar fick sitta i fängelse, för att han är dum!
Dumma människor får sitta i fängelse!
 
Alltså han är så klok min son, jag vet inte vad jag ska svara på detta så jag säger bara.
 
Ja dumma människor får sitta i fängelse.
 
Sen så fortsätter vi med städningen och Helmer verkade inte tänka så mycket mer på det. 
Men allt det som Helmer hade sagt,
sitter som en klump i magen fortfarande.
 
 
Hur mycket förstod han egentligen där som 2,5 åring.
Hur mycket såg han egentligen?
Såg han hur dåligt jag mådde egentligen, såg han alla blåmärken?
 
Idag, efter Helmers frågor, så började jag fundera mycket.
Och mina tankar snurrar runt.
 
"Mamma kommer du ihåg"
 
 
Min fina underbara son!
 
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: