Mål inför 2018

(detta kommer att bli ett långt inlägg)
Som jag skrev igår så skulle jag skriva
om mina mål inför 2018.
Så det är något jag ska göra nu!
 
 
 
Mina mål, tankar och funderingar är något som jag ska skriva om här.
 
Hur har jag tänkt mig att år 2018 ska bli?
 
Jag har tänkt att detta år ska bli ett bra år, ett år där jag ska ta hand om mig själv,
leva för mig själv, min son, min sambo och min familj.
Ett år där jag ska njuta av livet, ta vara på vardagen samt försöka nå mina mål.
 
Jag har alltid varit en person som har satt alldeles för många mål på mig själv.
Jag har skapat en inre ONÖDIG press/stress på mig själv.
Och det är det slut med!
 
Så vad har jag får mål egentligen?
 
 
Min första punkt är JOBB.
 
 
År 2017 var ett år där det inte alls blev mycket jobb för min del.
Sjukskrivning efter sjukskrivning, måendet nere på botten efter allt jag har avrit utsatt för.
En fotskada som aldrig vill ge sig. Allt var egentligen bara skit!
Men sen så fick jag möjligheten att söka en annan tjänst, en tjänst där jag jobbar natt.
Jobbar på samma boende, samma arbetsplats som tidigare. 
Men det är ett jobb som passar mig mer!
Jag trivs mycket bättre på jobbet, jag blir inte alls trött på jobbet längre!
Min fot gör inte alls lika ont längre, JAG MÅR BÄTTRE!
Sen jag började jobba natt, så har jag bara positiva saker att säga.
Jag har mer tid med Helmer, Helmer är inte alls lika sjuk längre (som då när han var på dagis jämt)
Helmer får spendera mer tid med sin mormor, (Då jag jobbar natt på vardagarna så är han där)
 
Allt har blivit så himla mycket bättre sedan jag började med att jobba natt!
Så nu hoppas jag verkligen att jag fortfarande får göra det!
 
Så mitt mål detta år är att jag ska få fortsätta med att jobba natt, annars så ska jag gå ner till att jobba 50%.
Plus att jag ska behålla mitt extrajobb, då jag städar på posten.
 
 
 
Min andra punkt är SKOLAN.
 
Jadu vad ska jag säga, Skolan....
Förra året så började jag på undersköterska utbildningen... igen..
Men då jag fick min fotledsfraktur så fick ja inte studera samtidigt som jag studerade pga försäkringskassan och sjukpenning. Jag skickade in papper via brev till skolan, då mina andra dator blev hackad, ca 1 månad innan min skada. Jag får inget svar av någon. Sommaren kommer och jag är fortfarande sjukskriven så jag hör av mig till min syo, får inget svar. Hör av mig till rektorn, får inget svar. Men efter yttligare en månad så får jag svar att de hade skickat mejl till min gamla mejl som var hackad. Den mejl som jag hade berättat för dom att ej funkade/fanns längre. Så där stod jag och trodde att jag skulle få studera igen i höst, (det jag hade missat trodde jag att jag skulle få göra efteråt) men nix. Blev ingen skola för mig!
 
Så här i höst så har jag tänkt på hur jag ska göra med skolan och inte. Jag vet att jag inte har alla ämnen klara gällande slutbetyg, så jag hörde av mig till min gamla mentor på Västerås Folkhögskola. Där jag studerade på distans innan jag fick Helmer. Men slutade då jag fick jobb inom vården.
Helt rätt jag hade 2 ämnen kvar att studera, Svenska 3 och Samhälle 1a1.
Då jag har en dröm att bli sjuksköterska under mitt liv, så valde jag också att studera Matte 2, Samhällskunskap 1a2 och naturvetenskap 2. Saker som man behöver ha med sig i sin ryggsäck innan man söker in på sjuksköterskeutbildningen.
 
Så Måndagen den 15/1 så börjar jag att studera igen!
1 år väntas med studier på distans :D
 
Så mitt mål är att jag ska klara av dessa studier, och jag får mitt slutbetyg.
 
Min tredje punkt är EGEN TID.
 
Ja jag har som mål att jag ska ta mer hand om mig själv, göra det jag vill. Ha roliga saker att se fram emot.
Göra det jag känner för, ta vara på tiden jag har med mig själv.
 
Jag ska leva livet!
 
Mitt mål, att ta vara på livet, att ha egen tid, att ta hand om mig själv!
 
 
 
 
Min fjärde punkt BAKNING/MATLAGNING.
 
Min stora hobby i livet är bakning samt matlagning.
Detta är något som jag har börjat ta tillbaka. och det är något som jag vill fortsätta med att göra!
Finns det något bättre att sitta och hålla på med bakning i flera timmar?
Jag älskar det!
Och detta är något som jag ska fortsätta att hålla på med!
 
Mitt mål att fortsätta med bakningen, bli bättre, utforska mer, gör det jag tycker är jättekul!
 
 
Min femte punkt DET FÖRFLUTNA.
 
Jag ska skriva mer om vad jag har varit med om, så jag kan bearbeta allt som har hänt.
Allt detta måste ur mig, och det ska det allt få göra nu!
 
Mitt mål, att skriva minst ett blogg inlägg i månaden om mitt förflutna.
 
 
Min sjätte punkt TRÄNING.
 
Sen jag skadade min fot så har jag allt gått upp en massa i vikt
Så nu jävlar ska jag ner. Under detta år har jag som mål att gå ner 10 kg!
Detta ska jag fan klara nu! Vill verkligen inte se ut så som jag gör just nu!
Nu ska vi allt ner i vikt!
 
 
Mitt mål, jag ska gå ner 10 kg detta år! Ta minst 2 promenader korta, som långa per vecka. 
 
 
Min sjunde punkt FOREVER.
 
Min sista punkt på mina mål detta år, är att jag ska komma igång med
forever, där jag har blivit en återförsäljare. Men jag ahr inte kommit igång alls än. 
SÅ detta är något som jag måste komma igång med!
Om ni inte vet vad forever är, så säljs det en massa saker inom Aloe Vera t.ex.
 
Mitt mål att komma igång med Forever. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: